Veelgestelde vragen

Waar vind ik meer informatie over eHerkenning?

Informatie over eHerkenning vindt u op verschillende plaatsen:

naar boven

Hoe kan ik vacatures plaatsen op werk.nl?

Er zijn verschillende manieren om vacatures te plaatsen op werk.nl: 

  • U plaatst zelf de vacature(s). Hiervoor heeft u een eHerkenningsmiddel nodig met een machtiging voor de dienst ‘plaatsen van vacatures en zoeken naar cv’s’.
  • Het WerkgeversServicepunt plaatst uw vacature(s). Meld uw vacature(s) aan
  • U laat een multiposter uw vacatures plaatsen: Dit is een bedrijf dat uw vacatures op meerdere platformen tegelijk zet. Dit proces verloopt zonder tussenkomst van werk.nl.
naar boven

Waarom kan ik mijn vacature niet activeren?

Wilt u uw vacature activeren, maar lukt dit niet omdat het scherm blijft hangen? Controleer dan of bij de volgende 3 onderdelen de juiste datum is ingevuld. De datum mag niet in het verleden liggen.

  • Onder ‘Stap3: Arbeidsvoorwaarden’ de startdatum van de functie (bij een mogelijk vast of tijdelijk contract).
  • Onder ‘Stap3: Arbeidsvoorwaarden’ de einddatum van de functie (bij een mogelijk vast of tijdelijk contract).
  • De vervaldatum in het scherm als u de vacature wilt activeren.

Nadat hier data zijn ingevuld die in de toekomst liggen, moet u de vacature kunnen activeren.

Kunt u hierna de vacature nog steeds niet activeren? Dan raden we u aan de hele vacature te controleren op niet ingevulde velden. Of de vacature opnieuw in te voeren. Onze excuses hiervoor, we werken er aan dat u een duidelijke melding krijgt van de velden die niet (goed) zijn ingevuld.

naar boven

Hoe zet ik de e-mailservice voor mijn vacature aan of uit?

U kunt de e-mailservice alleen instellen als u gemachtigd bent voor de dienst ‘plaatsen van vacatures en zoeken naar cv’s’.

Zo past u de e-mailservice voor vacatures aan:

  1. Log in op Mijn werk.nl.
  2. Klik onder ‘Vacatures’ op ‘Mijn vacatures’.
  3. Per vacature staat onder ‘E-mailservice’ of u wel of niet bent aangemeld.
  4. Klik op ‘Notificaties aanpassen’.
  5. Vink het hokje aan of uit bij de zin ‘Ik wil per e-mail bericht ontvangen als er nieuwe cv's zijn die bij mijn vacature passen.'
  6. Klik op ‘Opslaan’.
naar boven

Hoe pas ik mijn bedrijfsgegevens aan?

Uw kunt uw bedrijfsgegevens alleen aanpassen als u gemachtigd bent voor de dienst ‘beheren van account(s)’.

Log in op Mijn werk.nl en ga naar het onderdeel ‘Mijn bedrijfsprofiel’. Daar kunt u de volgende gegevens aanpassen:

  • Bedrijfsprofielgegevens: bedrijfsnaam, e-mailadres, KvK-nummer, adres, website, sector, aantal medewerkers.
  • Contactpersonen: afdeling, naam, telefoonnummer en e-mailadres van contactpersonen.
naar boven

Waarom zie ik cv’s die niet meer actief of beschikbaar zijn?

Bij uw bewaarde cv’s kunt u deze melding krijgen als een cv is verlopen of door de eigenaar is verwijderd. We tonen u deze cv’s nog wel, zodat u weet dat het cv wel is bewaard maar niet langer beschikbaar is.

naar boven